Verónica Cangemi sopran
Artur Janda bas-baryton
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
soliści: Ewelina Ossowska sopran, Małgorzata Gałuszka alt, Tomasz Grygo tenor, Piotr Pieron bas
Krzysztof Kusiel-Moroz przygotowanie Zespołu Wokalnego
Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej „Musicae Antiquae Collegium Varsoviense”
José Maria Florêncio dyrygent
W programie:
Uwertura do opery „Don Giovanni” KV 527
„Nettuno s’onori! (chór z opery „Idomeneo, Re di Creta” / „Idomeneusz, król Krety” KV 366)
„Crudele?… – Non mi dir…” (recytatyw i aria Donny Anny z opery „Don Giovanni” KV 527)
„Tutto è disposto… – Aprite un po’quegli occhi…” (recytatyw i aria Figara z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)
„In quali eccessi… – Mi tradì quell’alma ingrata…” (recytatyw i aria Donny Elwiry z opery „Don Giovanni” KV 527)
Uwertura do opery „Idomeneo, Re di Creta” / „Idomeneusz, król Krety” KV 366
„Solitudini amiche… Zeffiretti lusinghieri…” (recytatyw i aria Ilii z opery „Idomeneo, Re di Creta” / „Idomeneusz, król Krety” KV 366)
„Giovani liete, fiori spargete…” (chór z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)
„Non più andrai…” (aria Figara z opery „Le nozze Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)
„E Susanna non vien… – Dove sono…” (recytatyw i aria Hrabiny Almaviva z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)
* * * * *
Uwertura do opery „Così fan tutte” / „Tak czynią wszystkie” KV 588
„Per pietà…” (aria Fiordiligi z opery „Così fan tutte” / „Tak czynią wszystkie” KV 588)
„Donne mie la fate a tanti…” (aria Guglielmo z opery „Così fan tutte” / „Tak czynią wszystkie” KV 588)
„Una donna a quindici anni…” (aria Despiny z opery „Così fan tutte” / „Tak czynią wszystkie” KV 588)
„Heil sei euch geweihten!” (chór finałowy z opery „Die Zauberflöte” / „Czarodziejski flet” KV 620)
„Giunse alfin il momento… – Deh vieni…” (recytatyw i aria Zuzanny z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)
Uwertura do opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492
„Se il padre perdei…” (aria Ilii z opery „Idomeneo, Re di Creta” / „Idomeneusz, król Krety” KV 366)
„Amanti costanti, seguaci d’onor…” (chór z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)
„Crudel! Perché finora farmi languir così…” (duet Hrabiego Almavivy i Zuzanny z opery „Le nozze di Figaro” / „Wesele Figara” KV 492)
Verónica Cangemi, argentyńska sopranistka, specjalizująca się w operze XVII i XVIII wieku.
Wierzyć się nie chce, że ta dzisiaj uznawana za jeden z najlepszych głosów świata artystka, planowała zostać…wiolonczelistką. To na tym instrumencie rozpoczęła naukę, a po jej ukończeniu grała w Mendoza Symphony Orchestra. Jednak nagle wszystko zmieniło się jak w filmowym scenariuszu, bowiem po wygraniu Argentina National Singing Competition ostatecznie zajęła się karierą śpiewaczki.
Studiowała w londyńskiej Akademii Królewskiej u Heather Harper. Zdobyła następnie pierwsze nagrody w Concurso Francisco Viñas w Barcelonie oraz podczas Buenos Aires Mozart Competition.
W Europie zadebiutowała w „Armide” Christopha Willibalda Glucka we współpracy z Les Musiciens du Louvre pod dyrekcją samego Marca Minkowskiego.
Współpracowała z takimi zespołami, jak Les Arts Florissants, Il Giardino Armonico, Freiburg Baroque Orchestra czy dyrygentami tej miary, co René Jacobs, William Christie i sir Neville Marriner.
Koncertowała w Paryżu (w Radio France, Théâtre des Champs Élysées, Opéra-Comique), w Teatro Comunale we Florencji, Teatro Colón, Vlaamse Opera, Bayerische Staatsoper, Staatsoper Unter den Linden, Teatro Real w Madrycie, a także w Salzburgu, Grazu, Innsbrucku, Lizbonie i wielu innych.
Nagrania z jej udziałem zdobyły wiele wyróżnień, m.in. Diapason d’Or i Orphée d’Or w 1998 za operę „Ariodante” Jerzego Fryderyka Händla zarejestrowaną dla Deutsche Grammophon, jak i Diapason d’Or z 2006 za „Griseldę” Domenico Scarlattiego wydaną przez Naïve.
W czasie Gali Operowej otwierającej 28. Festiwal Mozartowski usłyszymy w wykonaniu Argentynki prawdziwe perły – arie i duety z oper „Cosi fan tutte”, „Don Giovanni”, „Wesele Figara”, „Czarodziejski flet”, „Idomeneo”. Nie zabraknie też mozartowskich chórów i uwertur.