Soliści:
Armida – Marcelina Beucher
Renaud – Aleksander Rewiński /Aleksander Kunach
Phenice – Sylwia Krzysiek / Aleksandra Żakiewicz
Sidonie – Aleksandra Borkiewicz
Hidraot– Jarosław Bręk
Aronte/Ubalde – Piotr Pieron
La Haine/Un amant fortuné – Tomasz Rak
Artemidor/Rycerz duński – Sylwester Smulczyński
Dyrygent: Benjamin Bayl
Orkiestra: Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej – Musicae Antiquae Collegium Varsoviense
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
Kierownik Zespołu Wokalnego: Krzysztof Kusiel-Moroz
Nordic Baroque Dancers
Kierownik Nordic Baroque Dancers: Karin Modigh
Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.
Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł on uznanie u takich mistrzów jak: Jean-Philippe Rameau, Christoph Willibald Gluck, Jerzy Fryderyk Haendel czy Jan Sebastian Bach.
Nordic Baroque Dancers to prowadzony w Szwecji przez Karin Modigh zespół skupiający się na rozmaitych projektach choreograficznych i kontekstach tychże, opartych na muzyce XVII i XVIII wieku. Podejście artystów nie jest ortodoksyjne, często wymyka się ono z utartych ram epoki.
Spektakl, w reżyserii wybitnej mistrzyni opery barokowej – Dedy Cristiny Colonny.
Coproduction of the Innsbrucker Festwochen der Alten Musik with the Music Festival Potsdam Sanssouci in cooperation with the Centre de musique baroque de Versailles