0

MUZYKA ORATORYJNA WOLFGANGA AMADEUSZA MOZARTA w mistrzowskich transkrypcjach kameralnych

08 lipca 2018 17:00 ( niedziela )

Koncert  |  Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie (Oranżeria), ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16

Dorota Szczepańska sopran

Warsaw Opera Quartet:
Grzegorz Lalek I skrzypce (gościnnie)
Sławomir Talacha II skrzypce
Elżbieta Porębska altówka
Marta Ziarko wiolonczela

 

W programie:

Laudate Dominum z „Vesperae solennes de Confessore” KV 339 w transkrypcji na sopran i kwartet smyczkowy
Motet „Exsultate, jubilate” KV 165/158a w transkrypcji na sopran i kwartet smyczkowy
Requiem d-moll KV 626 w wersji na kwartet smyczkowy (opr. Peter Lichtenthal)

 

Czy wyobrażają sobie Państwo Mozartowskie „Requiem” w wersji kameralnej na kwartet smyczkowy? Czy w ogóle znany jest fakt, że to ikoniczne dla całej muzyki poważnej dzieło ma swoją kameralną inkarnację, w dodatku poczynioną w czasach Mozarta? Muzyka klasyczna pełna jest wspaniałych transkrypcji. Wielkie symfoniczne dzieła czy operowe arie po kompozytorskich zabiegach zmieniają aparat wykonawczy, przenosząc się ze świata dużych zespołów symfonicznych czy wielkich aparatów oratoryjnych do mikroświata opracowań kameralnych. Jak brzmią słynne dzieła oratoryjne Mozarta w kameralnej transkrypcji na kwartet smyczkowy? To trudna do przecenienia okazja, aby przekonać się o tym samemu!

  • Udostępnij
Font Resize
Contrast