0

CAFÉ MOZART │ MOZART W LETNIM NASTROJU – PIEŚNI I ARIE

28 czerwca 2018 17:30 ( czwartek )

CAFÉ MOZART  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej (Foyer), al. Solidarności 76b

Aleksandra Żakiewicz sopran
Aleksander Kunach tenor
Mirosław Feldgebel fortepian

 

W programie:
pieśni i arie

 

Wejściówki w cenie 10 zł do nabycia w kasie przed koncertem.
Bilet na spektakl w danym dniu upoważnia do zakupu wejściówki w cenie 2 złote.

 

Cafè Mozart

Cykl Cafè Mozart można śmiało nazwać najmłodszym dzieckiem Warszawskiej Opery Kameralnej. Już sama nazwa cyklu zdaje się zdradzać wszystko. To wspaniała okazja, aby posłuchać Mozartowskich arii, duetów i pieśni w atmosferze nieco już zapomnianego kameralnego muzykowania przy akompaniamencie fortepianu. Zgodnie z nazwą, ma to być spotkanie pozbawione ciężaru koncertu czy operowej prezentacji. Dla niektórych będzie to samoistny recital w urokliwej scenerii teatralnego foyer, zaś dla oczekujących na operowy spektakl będzie to chwila na łagodne zaadaptowanie się do Mozartowskiej frazy i spokojne wejście w świat muzyki…

 

Aleksandra Żakiewicz – absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Bożeny Betley. Studiowała również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu, w klasie prof. Edith Lienbacher. Wcześniej ukończyła szkołę muzyczną II stopnia im. S. Moniuszki w Łodzi w klasie fortepianu.

Laureatka konkursów wokalnych, m.in.: XVI Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. A. Sari w Nowym Sączu, II Międzynarodowego Konkursu „Vox Artis” w Sibiu, I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Giuliano Perottiego w Ueckermünde oraz IV Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Krystyny Jamroz w Kielcach (Grand Prix). Otrzymała Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wyróżniona w konkursie ArtNoble 2015 na najlepsze dyplomy polskich uczelni artystycznych. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Internationale Sommerakademie PragWienBudapest, Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Marszałka Województwa Łódzkiego.

W wieku 14 lat zadebiutowała w Teatrze Wielkim w Łodzi w partii Julii w operze dla dzieci „Mały kominiarczyk”  Benjamina Brittena. W 2012 r. jako studentka wystąpiła na scenie kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie w roli Tytanii w operze „Sen nocy letniej” tego samego kompozytora.  W 2015 r. zaśpiewała tytułową partię w koncertowej wersji opery „Rodelinda” Georga Friedricha Haendla. W 2016 r. wzięła udział w prawykonaniu mikroopery dla dzieci „Milcząca rybka” Jarosława Siwińskiego i Małgorzaty Kołcz w ramach 59. Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Wykonywała również partie solowe w dziełach oratoryjno-kantatowych, takich jak: Msza c-moll Wolfganga Amadeusza Mozarta, II Symfonia „Lobgesang” Feliksa Mendelssohna czy Magnificat Johna Ruttera. W 2017 r. rozpoczęła współpracę z Warszawską Operą Kameralną, gdzie wystąpiła jako Phenice w „Armidzie” Jeana-Baptisty Lully’ego i Ala w „Tangu” Michała Dobrzyńskiego.

 

Aleksander Kunach – jeszcze podczas studiów zdobył Nagrodę Specjalną na V Międzyuczelnianym Konkursie Pieśni Polskiej w Warszawie, rok później został finalistą Konkursu Wokalnego w Dusznikach-Zdroju, w 2006 r. otrzymał Nagrodę w Konkursie Młodych Twórców zorganizowanym przez Fundację Kultury, a w 2009 r. został laureatem III Nagrody na IV Międzynarodowym Konkursie Mozartowskim w Pradze.

Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Jerzego Knetiga (dyplom w 2006 r.). Naukę kontynuował w Escuela Superior de Musica Reina Sofia w Madrycie, pod kierunkiem prof. Toma Krause.

Od 2007 r. współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, gdzie trzy lata wcześniej zadebiutował jako Eumete w „Powrocie Ulissesa do ojczyzny” i jako Lucano w „Koronacji Poppei” Claudio Monteverdiego. Od 2010 r. regularnie gości na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku, a w 2012 r. nawiązał współpracę z Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, gdzie wystąpił w roli Damazego w „Strasznym dworze” Stanisława Moniuszki.

W repertuarze ma wiele partii operowych, m.in.: Tamina w „Czarodziejskim flecie” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Toma Rakewella w „Żywocie rozpustnika” Igora Strawińskiego, Argiria w „Tankredzie” i hrabiego Almavivy w „Cyruliku sewilskim” Gioacchino Rossiniego.

Koncertuje w kraju i za granicą. Występował z dyrygentami polskimi, takimi jak: Jacek Kaspszyk, Kai Bumann, Ruben Silva, Bohdan Jarmołowicz, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Mieczysław Dondajewski, Jerzy Salwarowski, Jerzy Swoboda, oraz z dyrygentami zagranicznymi, jak: Paul McCreesh, Paul Goodwin, Reiner Schmidt, Phillip Bonder, Hansjörg Schellenberg, José Maria Flôrencio, Hubert Soudant, Alexander Liebreich, Andriy Yurkevych. Jest obdarzony lirycznym tenorem. Wykonuje repertuar operowy, oratoryjno-kantatowy oraz pieśni.

  • Udostępnij
Font Resize
Contrast