0

CAFÉ MOZART │MOZART W LETNIM NASTROJU – PIEŚNI I ARIE

27 czerwca 2018 17:30 ( środa )

CAFÉ MOZART  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej (Foyer), al. Solidarności 76b

Aleksandra Żakiewicz sopran
Aleksander Kunach tenor
Mirosław Feldgebel fortepian

 

W programie:
pieśni i arie

 

Wejściówki w cenie 10 zł do nabycia w kasie przed koncertem.
Bilet na spektakl w danym dniu upoważnia do zakupu wejściówki w cenie 2 złote.

Cafè Mozart

Cykl Cafè Mozart można śmiało nazwać najmłodszym dzieckiem Warszawskiej Opery Kameralnej. Już sama nazwa cyklu zdaje się zdradzać wszystko. To wspaniała okazja aby posłuchać mozartowskich arii, duetów i pieśni, nierzadko świetnie znanych z operowych dzieł Salzburskiego mistrza w kameralnym wydaniu, śpiewaczego głosu z akompaniamentem fortepianu.

Dla jednych ma to być samoistny recital w urokliwej scenerii teatralnego foyer, możliwość obcowania z mozartowską, wokalną kameralistyką, gdy dla oczekujących na operowy spektakl, będzie to chwila wyciszenia, wejścia do świata muzyki.

Zgodnie z nazwą, ma to być spotkanie pozbawione ciężaru koncertu czy operowej prezentacji, w duchu …Cafè Mozart.

Aleksandra Żakiewicz – Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Bożeny Betley. Laureatka konkursów wokalnych, m.in.: XVI Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. A. Sari w Nowym Sączu, II Międzynarodowego Konkursu Vox Artis w Sibiu, I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. G. Perottiego w Ueckermünde oraz IV Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. K. Jamroz w Kielcach (Grand Prix). Otrzymała Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wyróżniona w konkursie ArtNoble 2015 na najlepsze dyplomy polskich uczelni artystycznych. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Internationale Sommerakademie PragWienBudapest, Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Marszałka Województwa Łódzkiego. Studiowała również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie prof. Edith Lienbacher. Wcześniej ukończyła szkołę muzyczną II stopnia im. S. Moniuszki w Łodzi w klasie fortepianu. W wieku 14 lat zadebiutowała w Teatrze Wielkim w Łodzi w partii Julii w operze dla dzieci Mały kominiarczyk  B. Brittena. W 2012 r. jako studentka wystąpiła na scenie kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie w roli Tytanii w operze Sen nocy letniej tego samego kompozytora.  W 2015 r. zaśpiewała tytułową partię w koncertowej wersji opery Rodelinda G. F. Haendla. W 2016 r. wzięła udział w prawykonaniu mikroopery dla dzieci Milcząca rybka J. Siwińskiego i M. Kołcz w ramach 59. Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień. Wykonywała również partie solowe w dziełach oratoryjno-kantatowych, takich jak: Msza c-moll W. A. Mozarta, II Symfonia Lobgesang F. Mendelssohna czy Magnificat J. Ruttera. W 2017 r. rozpoczęła współpracę z Warszawską Operą Kameralną, wystąpiła jako Phenice w Armidzie J. B. Lully’ego i Ala w Tangu M. Dobrzyńskiego.

 

Aleksander Kunach Jeszcze podczas studiów zdobył Nagrodę Specjalną na V Międzyuczelnianym Konkursie Pieśni Polskiej w Warszawie, rok później został finalistą Konkursu Wokalnego w Dusznikach-Zdroju, w 2006 r. otrzymał Nagrodę w Konkursie Młodych Twórców zorganizowanym przez Fundację Kultury, a w 2009 r. został laureatem III Nagrody na IV Międzynarodowym Konkursie Mozartowskim w Pradze.

Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Knetiga (dyplom w 2006 r.). Naukę kontynuował w Escuela Superior de Musica Reina Sofia w Madrycie pod kierunkiem prof. Toma Krause. Od 2007 r. współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, gdzie trzy lata wcześniej zadebiutował jako Eumete w Powrocie Ulissesa do ojczyzny i Lucano w Koronacji Poppei C. Monteverdiego. Od 2010 r. regularnie gości na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku, a w 2012 r. nawiązał współpracę z Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, gdzie wystąpił w roli Damazego w Strasznym dworze S. Moniuszki. W repertuarze ma wiele partii operowych, m.in.: Tamina w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, Toma Rakewella w Żywocie rozpustnika I. Strawińskiego, Argiria w Tankredzie i hrabiego Almavivy w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego. Koncertuje w kraju i za granicą. Występował z dyrygentami polskimi, takimi jak: Jacek Kaspszyk, Kai Bumann, Ruben Silva, Bohdan Jarmołowicz, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Mieczysław Dondajewski, Jerzy Salwarowski, Jerzy Swoboda oraz z dyrygentami zagranicznymi, jak: Paul McCreesh, Paul Goodwin, Reiner Schmidt, Phillip Bonder, Hansjörg Schellenberg, José Maria Flôrencio, Hubert Soudant, Alexander Liebreich, Andrei Yurkevich. Jest obdarzony lirycznym tenorem. Wykonuje repertuar operowy, oratoryjno-kantatowy oraz pieśni.

  • Udostępnij
Font Resize
Contrast