0

CAFÉ MOZART │MOZART W LETNIM NASTROJU – PIEŚNI I ARIE

24 czerwca 2018 16:30 ( niedziela )

CAFÉ MOZART  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej (Foyer), al. Solidarności 76b

Sylwia Krzysiek sopran
Grzegorz Żołyniak bas
Violetta Łabanow fortepian

 

W programie:
pieśni i arie

 

Wejściówki w cenie 10 zł do nabycia w kasie przed koncertem.
Bilet na spektakl w danym dniu upoważnia do zakupu wejściówki w cenie 2 złote.

Cafè Mozart

Cykl Cafè Mozart można śmiało nazwać najmłodszym dzieckiem Warszawskiej Opery Kameralnej. Już sama nazwa cyklu zdaje się zdradzać wszystko. To wspaniała okazja aby posłuchać mozartowskich arii, duetów i pieśni, nierzadko świetnie znanych z operowych dzieł Salzburskiego mistrza w kameralnym wydaniu, śpiewaczego głosu z akompaniamentem fortepianu.

Dla jednych ma to być samoistny recital w urokliwej scenerii teatralnego foyer, możliwość obcowania z mozartowską, wokalną kameralistyką, gdy dla oczekujących na operowy spektakl, będzie to chwila wyciszenia, wejścia do świata muzyki.

Zgodnie z nazwą, ma to być spotkanie pozbawione ciężaru koncertu czy operowej prezentacji, w duchu …Cafè Mozart.

 

Sylwia Krzysiek
Absolwentka Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej w Warszawie. Solistka Warszawskiej Opery Kameralnej. Laureatka wielu międzynarodowych konkursów, m.in.: I nagroda w kategorii pieśniarskiej oraz II nagroda w kategorii operowej VII Concorso Internazionale di Canto Lirico (Biella – Włochy 2008), stypendystka XXV Concorso Lirico Internazionale „Iris Adami Corradetti” (Padwa, 2010), III nagroda V Concorso Lirico Internazionale „Magda Olivero”(Mediolan,  2011). Zadebiutowała na scenie Teatro dell’Opera w Rzymie w tytułowej roli w operze Manon J. Masseneta (2010). Wzięła udział prawykonaniu opery Kopciuszek L. Gregoretti i N. Sani w Teatro Massimo di Palermo, wcielając się w główną rolę (2011). W 2013 r. w Teatrze Wielkim w Łodzi zaśpiewała tytułową rolę w operze Anna Bolena G. Donizettiego. Wykonała wiele partii Mozartowskich, jak: Konstancja w Uprowadzeniu z seraju, Zuzanna w Weselu Figara, I Dama w Czarodziejskim flecie, Despina w Così fan tutte i Rossiniowskich: Clorinda w Kopciuszku, Roggiero w Tankredzie. W listopadzie 2015 r. wystąpiła na otwarciu Opery na Zamku w Szczecinie w roli Oskara w Balu maskowym G. Verdiego, gdzie rok później wykonała partię Frasquity w Carmen G. Bizet’a. Od 2016 r. bierze udział w cyklu koncertów Sounds of Art w Muzeum Narodowym w Warszawie. W 2017 r. wystąpiła na Festiwalu Oper Barokowych w Warszawskiej Operze Kameralnej w operach: Armida J. B Lully’ego i Pigmalion J. Ph. Rameau. W kwietniu 2018 r. brała udział w premierze Uprowadzenia z seraju W. A. Mozarta pod dyrekcją Marcina Sompolińskiego. Wystąpiła w szeregu koncertów z muzyką oratoryjną, jak: Stabat Mater – G. Pergolesi, Pasja wg Św. Mateusza – J. S. Bach, Chwała Bogu na całej ziemi – J. S. Bach, Stabat Mater – G. Rossini. Pracowała z takimi dyrygentami, jak: Alain Guingal, Ben Bayl, Friedrich Heider, Marcin Sompoliński, Ruben Silva.

Atystka osobiście zaprasza na swój występ: Sylwia Krzysiek

Grzegorz Żołyniak bas-baryton

Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Współpracując z wieloma scenami muzycznymi, koncertował w kraju i za granicą w repertuarze klasycznym i rozrywkowym. Artysta Warszawskiej Opery Kameralnej, w której zadebiutował w 2015 r., śpiewając partię Figara w premierowym spektaklu Wesele Figara W. A Mozarta. W 2017 r. wziął udział w uroczystej inauguracji 27 Festiwalu Mozartowskiego w Filharmonii Narodowej, śpiewając partię Masetta w koncertowej wersji opery Don Giovanni W. A. Mozarta z gościnnym udziałem Artura Rucińskiego. W Warszawskiej Operze Kameralnej można go usłyszeć m.in. w tytułowej roli w spektaklu Papageno zrealizowanym na motywach opery Czarodziejski flet W. A. Mozarta (wersja dla dzieci). Artysta od wielu lat pozostaje pod artystyczną opieką śpiewaka i pedagoga Kaludiego Kaludova.

  • Udostępnij
Font Resize
Contrast