0

CAFÉ MOZART │MOZART W LETNIM NASTROJU – PIEŚNI I ARIE

26 czerwca 2018 17:30 ( wtorek )

CAFÉ MOZART  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej (Foyer), al. Solidarności 76b

Paulina Horajska sopran
Jacek Szponarski tenor
Aleksander Teliga fortepian

 

W programie:
pieśni i arie

 

Wejściówki w cenie 10 zł do nabycia w kasie przed koncertem.
Bilet na spektakl w danym dniu upoważnia do zakupu wejściówki w cenie 2 złote.

 

Cafè Mozart

Cykl Cafè Mozart można śmiało nazwać najmłodszym dzieckiem Warszawskiej Opery Kameralnej. Już sama nazwa cyklu zdaje się zdradzać wszystko. To wspaniała okazja, aby posłuchać Mozartowskich arii, duetów i pieśni w atmosferze nieco już zapomnianego kameralnego muzykowania przy akompaniamencie fortepianu. Zgodnie z nazwą, ma to być spotkanie pozbawione ciężaru koncertu czy operowej prezentacji. Dla niektórych będzie to samoistny recital w urokliwej scenerii teatralnego foyer, zaś dla oczekujących na operowy spektakl będzie to chwila na łagodne zaadaptowanie się do Mozartowskiej frazy i spokojne wejście w świat muzyki…

 

 

Paulina Horajska – sopran liryczno-koloraturowy. Jest laureatką m.in.: Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Rudolfa Petraka w Żylinie na Słowacji (I nagroda), VIII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego „Impressio Art” w Sopocie (Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie pieśni Feliksa Nowowiejskiego).

Edukację muzyczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. M. Karłowicza w Katowicach, kontynuowała ją przez 12 lat w klasie fortepianu Ewy Grochali, a następnie dra Piotra Banasika i dr Agnieszki Kopińskiej. W 2017 r. ukończyła z wyróżnieniem studia licencjackie o specjalności wokalno-aktorskiej w Akademii Muzycznej w Katowicach, w klasie śpiewu solowego prof. Agaty Kobierskiej. Obecnie kontynuuje naukę na poziomie studiów magisterskich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie dr hab. Jolanty Janucik. Brała udział w lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez: Izabelę Kłosińską, Matthiasa Rexrotha, Eytana Pessena, Ewę Biegas, Stephana MacLeoda, Olgę Pasiecznik, Stefanie Donzelli, Karolinę Brachman, Marka Rzepkę, Helenę Łazarską,  Rudolfa Piernay’a, Dominica  Burghardta, Ewę Mrowcę-Kościukiewicz, Christophera Stembridga i Andreasa Staiera. W 2016 r. uczestniczyła w kursach mistrzowskich podczas festiwalu Wratislavia Cantans we Wrocławiu.

W 2017 r. kreowała partię Królowej Nocy w adaptacji opery „Czarodziejski flet” Mozarta zatytułowanej „O Królestwie Dnia i Nocy oraz zaczarowanych instrumentach” (reż. Bożena Bujnicka, Jitka Stokalska) w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, przy współpracy z Programem Kształcenia Młodych Talentów – Akademią Operową. Współpracowała z dyrygentami: Leszkiem Sojką, Krzysztofem Dziewięckim, Hubertem Prochotą, Agnieszką Franków-Żelazny, Rafałem Kłoczko.

 

Jacek Szponarski tenor. Student pierwszego roku studiów magisterskich na kierunku śpiew operowy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej. W kwietniu debiutował rolę Belmonte w nowej produkcji Warszawskiej Opery
Kameralnej „Uprowadzenie z seraju” Mozarta, w reżyserii Jurija Aleksandrowa, pod muzycznym kierownictwem Marcina Sompolińskiego.

Urodzony w Lęborku. Muzyczną edukację rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Lęborku w klasie akordeonu Marcina Wardulińskiego, a kontynuował w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. w Gdańsku, w klasie akordeonu prof. Krzysztofa Olczaka. Studia licencjackie ukończył na kierunku śpiew solowy w Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie dra Marcina Ciszewskiego.

Występował jako solista m.in. w Operze Bałtyckiej, Warszawskiej Operze Kameralnej, Scenie Kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie czy Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, z takimi zespołami, jak: Gdańska Królewska Orkiestra Salonowa, Gdyńska Orkiestra Symfoniczna oraz Lubelska Orkiestra Trybunału Koronnego, Gdańska Orkiestra Młodych.

W czerwcu 2016 debiutował partią Il Conte Belfiore w operze „Rzekoma ogrodniczka” Mozarta (reż. Cezary Morawski, kier. muz. Sylwia Janiak-Kobylińska) w ramach studenckiego projektu wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku), natomiast w sierpniu kreował postać Bastiena w Mozartowskiej „Bastien und Bastienne” (reż. Dariusz Paradowski, kier. muz. Piotr Staniszewski) na XVI Międzynarodowym Letnim Festiwalu Kultury i Sztuki w Helu. W kwietniu roku 2017 debiutował na deskach Opery Bałtyckiej jako Parpigniol w operze „La Boheme” Giacomo Pucciniego, pod kierownictwem muzycznym Warcisława Kunca, oraz dokonał światowych prawykonań trzech utworów sakralnych polskich kompozytorów przełomu XVIII i XIX wieku w 3. rocznicę kanonizacji Jana Pawła II pod batutą Przemysława Stanisławskiego. Na zakończenie roku uczestniczył w prawykonaniu oraz nagraniu Mszy i Offertorium Józefa Elsnera pod dyrekcją Michała Sławeckiego.
21 lutego debiutował rolą Włodzimierza Leńskiego na Scenie Kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie w operze „Eugeniusz Oniegin” (reż. Ryszard Cieśla, kier. muz. Rafał Janiak). Dokonał prawykonania kantaty scenicznej „Stabat Mater” Ignacego Zalewskiego w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego podczas festiwalu Nowe Epifanie 2018.

  • Udostępnij
Font Resize
Contrast