0

CAFÉ MOZART │MOZART W LETNIM NASTROJU – PIEŚNI I ARIE

26 czerwca 2018 17:30 ( wtorek )

CAFÉ MOZART  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej (Foyer), al. Solidarności 76b

Paulina Horajska sopran
Jacek Szponarski tenor
Aleksander Teliga fortepian

 

W programie:
pieśni i arie

 

Wejściówki w cenie 10 zł do nabycia w kasie przed koncertem.
Bilet na spektakl w danym dniu upoważnia do zakupu wejściówki w cenie 2 złote.

Cafè Mozart

Cykl Cafè Mozart można śmiało nazwać najmłodszym dzieckiem Warszawskiej Opery Kameralnej. Już sama nazwa cyklu zdaje się zdradzać wszystko. To wspaniała okazja aby posłuchać mozartowskich arii, duetów i pieśni, nierzadko świetnie znanych z operowych dzieł Salzburskiego mistrza w kameralnym wydaniu, śpiewaczego głosu z akompaniamentem fortepianu.

Dla jednych ma to być samoistny recital w urokliwej scenerii teatralnego foyer, możliwość obcowania z mozartowską, wokalną kameralistyką, gdy dla oczekujących na operowy spektakl, będzie to chwila wyciszenia, wejścia do świata muzyki.

Zgodnie z nazwą, ma to być spotkanie pozbawione ciężaru koncertu czy operowej prezentacji, w duchu …Cafè Mozart.

Paulina Horajska sopran liryczno-koloraturowy. Jest laureatką m.in.: Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im Rudolfa Petraka w Żylinie na Słowacji (I nagroda), VIII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego Impressio Art w Sopocie (Nagroda Specjalna Impressio Art za najlepsze wykonanie pieśni Feliksa Nowowiejskiego).Edukację muzyczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. M. Karłowicza w Katowicach, kontynuowała ją przez 12 lat w klasie fortepianu Ewy Grochali, a następnie dr. Piotra Banasika i dr Agnieszki Kopińskiej. W 2017 r. ukończyła z wyróżnieniem studia licencjackie o specjalności wokalno-aktorskiej na  Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie śpiewu solowego prof. Agaty Kobierskiej. Obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dr hab. Jolanty Janucik.  Brała udział w lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez: Izabelę Kłosińską, Matthiasa Rexrotha, Eytana Pessena, Ewę Biegas Stephana MacLeoda, Olgę Pasiecznik, Stefanie Donzelli, Karolinę Brachman, Marka Rzepkę, Helenę Łazarską,  Rudolfa Piernay’a, dr Dominica  Burghardt’a, Ewę Mrowcę-Kościukiewicz, Christophera Stembridga i Andreasa Staiera. W 2016 r. uczestniczyła w kursach mistrzowskich festiwalu Wratislavia Cantans we Wrocławiu. W 2017 r. kreowała partię Królowej Nocy w adaptacji opery Czarodziejski flet W. A. Mozarta O Królestwie Dnia i Nocy oraz zaczarowanych instrumentach (reż. Bożena Bujnicka, Jitka Stokalska) w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej przy współpracy z Programem Kształcenia Młodych Talentów – Akademią Operową. Współpracowała z dyrygentami: Leszkiem Sojką, Krzysztofem Dziewięckim, Hubertem Prochotą, Agnieszką Franków-Żelazny, Rafałem Kłoczko.

Jacek Szponarski tenor – student pierwszego roku studiów magisterskich na kierunku śpiew operowy w
Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Ewy
Iżykowskiej-Lipińskiej. W kwietniu debiutował rolę Belmonte w nowej produkcji Warszawskiej Opery
Kameralnej – Uprowadzenie z Seraju W.A.Mozarta w reżyserii Jurija Aleksandrowa pod
muzycznym kierownictwem Marcina Sompolińskiego.

Urodzony w Lęborku. Muzyczną edukację rozpoczął w Państwowej
Szkole Muzycznej I st. w Lęborku na akordeonie w klasie Marcina Wardulińskiego, a
kontynuował w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. w Gdańsku w klasie
akordeonu prof. Krzysztofa Olczaka. Studia licencjackie ukończył na kierunku śpiew
solowy w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie dra Marcina Ciszewskiego.
Występował jako solista m.in. w Operze Bałtyckiej, Warszawskiej Operze
Kameralnej, Scenie Kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie czy
Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego z takimi zespołami jak:
Gdańska Królewska Orkiestra Salonowa, Gdyńska Orkiestra Symfoniczna oraz Lubelska
Orkiestra Trybunału Koronnego, Gdańska Orkiestra Młodych.
W czerwcu roku 2016 debiutował partią Il Conte Belfiore w operze „Rzekoma
ogrodniczka” W.A.Mozarta (reż. Cezary Morawski, kier. muz. Sylwii Janiak-Kobylińskiej w
ramach studenckiego projektu wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w
Gdańsku) natomiast w sierpniu kreował postać Bastiena w operze W. A. Mozarta „Bastien i
Bastienne” (reż. Dariusz Paradowski kier. muz. Piotr Staniszewski na XVI
Międzynarodowym Letnim Festiwalu Kultury i Sztuki w Helu).
W kwietniu roku 2017 debiutował na deskach Opery Bałtyckiej jako Parpigniol w
operze La Boheme Giacomo Pucciniego pod kierownictwem muzycznym Warcisława
Kunca oraz dokonał światowych prawykonań trzech utworów sakralnych polskich
kompozytorów przełomu XVIII i XIX wieku w 3 rocznicę kanonizacji Jana Pawła II pod
batutą Przemysława Stanisławskiego. Na zakończenie roku uczestniczył w prawykonaniu
oraz nagraniu Mszy i Offertorium Józefa Elsnera pod dyrekcją Michała Sławeckiego.
21 lutego debiutował rolą Włodzimierza Leńskiego na Scenie Kameralnej Teatru Wielkiego
Opery Narodowej w Warszawie w operze Eugeniusz Oniegin (reż. Ryszard Cieśla, kier.
muz. Rafał Janiak). Wykonał prawykonanie kantaty scenicznej Stabat Mater Ignacego
Zalewskiego w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego podczas
Festiwalu Nowe Epifanie 2018.

  • Udostępnij
Font Resize
Contrast