0

CAFÉ MOZART │MOZART W LETNIM NASTROJU – PIEŚNI I ARIE

21 czerwca 2018 17:30 ( czwartek )

CAFÉ MOZART  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej (Foyer), al. Solidarności 76b

Elżbieta Wróblewska mezzosopran
Damian Wilma baryton
Aleksander Teliga fortepian

 

W programie:
pieśni i arie

Cykl Cafè Mozart można śmiało nazwać najmłodszym dzieckiem Warszawskiej Opery Kameralnej. Już sama nazwa cyklu zdaje się zdradzać wszystko. To wspaniała okazja aby posłuchać mozartowskich arii, duetów i pieśni, nierzadko świetnie znanych z operowych dzieł Salzburskiego Mistrza w kameralnym wydaniu, śpiewaczego głosu z akompaniamentem fortepianu.

Dla jednych ma to być samoistny recital w urokliwej scenerii teatralnego foyer, możliwość obcowania z mozartowską, wokalną kameralistyką, gdy dla oczekujących na operowy spektakl, będzie to chwila wyciszenia, wejścia do świata muzyki.

Zgodnie z nazwą, ma to być spotkanie pozbawione ciężaru koncertu czy operowej prezentacji, w duchu …Cafè Mozart.

 

Wejściówki w cenie 10 zł do nabycia w kasie przed koncertem.
Bilet na spektakl w danym dniu upoważnia do zakupu wejściówki w cenie 2 złote.

Elżbieta Wróblewska mezzosopran –

Absolwentka warszawskiej Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina w klasie prof. Krystyny Szostek-Radkowej. Jest laureatką Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (II Nagroda i Nagroda Specjalna), Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju  (II Nagroda i Nagroda Specjalna) oraz Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu  (Nagroda Specjalna). Zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w 2001 r. partią Olgi w zrealizowanym przez Akademię Muzyczną przedstawieniu Eugeniusza Oniegina P. Czajkowskiego. Wzięła udział w prowadzonym przez A. Zeddę kursie Accademia Rossiniana 2003 w Pesaro we Włoszech, a następnie wystąpiła jako Delia w spektaklu Podróż do Raims w ramach Rossini Opera Festival w Pesaro. Od 2003 r. jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie zadebiutowała jako Arsace w Semiramidzie G. Rossiniego. Na scenie WOK występuje w operach W. A. Mozarta jako Dorabella (Cosi fan tutte),  Cherubino (Wesele Figara), Annio (Łaskawość Tytusa), Ramiro (Rzekoma ogrodniczka), Ascanio (Ascanio w Albie), Rosina w Cyruliku sewilskim i Angelina w Kopciuszku G. Rossiniego oraz jako Awdotia Romanowna w operze B. Matuszczak Zbrodnia i kara. Współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową (m.in.: Jadwiga w Strasznym dworze S. Moniuszki, Druga Dama w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta,  Annina w operze Traviata G. Verdiego, Delia w Podróży do Reims G. Rossiniego, Guwernantka w Damie pikowej  P. Czajkowskiego), z Teatrem Wielkim w Poznaniu (Olga w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Cherubin w Weselu Figara W. A. Mozarta), a także z Operą Śląską w Bytomiu (Orfeusz w Orfeuszu i Eurydyce Ch. Glucka) oraz z Operą Podlaską i Teatrem Wielkim w Łodzi (Jadwiga w Strasznym dworze S. Moniuszki).

 

Damian Wilma baryton –

Dwukrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat konkursów wokalnych, zdobył m.in. I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Iuventus Canti” we Vrablach (Słowacja 2014) i I miejsce w kategorii muzyki kameralnej w duecie z pianistą Oleksandrem Yankevychem na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym i Muzyki Kameralnej „Muzika be sienų” w Druskiennikach na Litwie (2014). Jest także laureatem Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najlepszych studentów w roku akademickim 2014/2015. Finalista oraz laureat nagród specjalnych na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sarii w Nowym Sączu. Zdobywca II miejsca na Międzynarodowym Konkursie Złote Głosy. 

Uczestnik Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, gdzie pracuje pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in.: Izabelli Kłosińskiej, Matthiasa Rexrotha i Eytana Pessena. Absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Wojciecha Maciejowskiego. Podczas studiów brał udział w spektaklach: Eugeniusz Oniegin (tytułowa rola), Xerxes (Arsamene), Der Bettelstudent (Jan) oraz La vida breve (Kantor). W swoim repertuarze posiada również m.in. partię Hrabiego z Wesela Figara oraz Papagena z Czarodziejskiego fletu.

W 2013 roku ukończył Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej wykonywał partię Szlachcica Brabandzkiego w Lohengrinie, Bardosa w spektaklu Cud albo Krakowiaki i Górale oraz Herolda w Rigoletcie. Podczas studiów wykonał tytułową partię w Eugeniuszu Onieginie na scenie kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy.

 

  • Udostępnij
Font Resize
Contrast