0

05

Lis 2017

( niedziela )

18:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide” PREMIERA

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

08

Lis 2017

( środa )

19:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

09

Lis 2017

( czwartek )

19:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

10

Lis 2017

( piątek )

19:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

12

Lis 2017

( niedziela )

18:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

14

Lis 2017

( wtorek )

19:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

17

Lis 2017

( piątek )

19:00

Jean-Philippe Rameau – „Pigmalion”/ „Dardanus” – acte de ballet PREMIERA

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Philippe Rameau
Reżyser: Romana Agnel
Scenograf: Marlena Skoneczko
Choreograf: Romana Agnel

Jean-Philippe Rameau, bodaj najdoskonalszy z melodyków francuskiego baroku, potrafiący frazami oddawać uczucia i kontekst operowej fabuły, dzisiaj słusznie uznawany jest za jedną z najważniejszych postaci swojej epoki. Zarówno actes de ballet – „Pigmalion” jak i wpisany w poczet tragédies en musique „Dardanus”, to dzieła ukazujące warsztat i ponadczasowe wizjonerstwo kompozytora. Za ostateczny kształt inscenizacji tych…

18

Lis 2017

( sobota )

18:00

Magiczne skrzypce – koncert kameralny

Koncert  |  Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

„Magiczne skrzypce”  Koncert kameralny. W programie koncertu słynne utwory skrzypcowe, m.in, Karnawał Wenecki – Nicolo Paganniniego, Oblivion – Astora Piazzoli czy Summer – Antonio Vivaldiego.

18

Lis 2017

( sobota )

19:00

Jean-Philippe Rameau – „Pigmalion”/ „Dardanus” – acte de ballet

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Philippe Rameau
Reżyser: Romana Agnel
Scenograf: Marlena Skoneczko
Choreograf: Romana Agnel

Jean-Philippe Rameau, bodaj najdoskonalszy z melodyków francuskiego baroku, potrafiący frazami oddawać uczucia i kontekst operowej fabuły, dzisiaj słusznie uznawany jest za jedną z najważniejszych postaci swojej epoki. Zarówno actes de ballet – „Pigmalion” jak i wpisany w poczet tragédies en musique „Dardanus”, to dzieła ukazujące warsztat i ponadczasowe wizjonerstwo kompozytora. Za ostateczny kształt inscenizacji tych…

19

Lis 2017

( niedziela )

18:00

Jean-Philippe Rameau – „Pigmalion”/ „Dardanus” – acte de ballet

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Philippe Rameau
Reżyser: Romana Agnel
Scenograf: Marlena Skoneczko
Choreograf: Romana Agnel

Jean-Philippe Rameau, bodaj najdoskonalszy z melodyków francuskiego baroku, potrafiący frazami oddawać uczucia i kontekst operowej fabuły, dzisiaj słusznie uznawany jest za jedną z najważniejszych postaci swojej epoki. Zarówno actes de ballet – „Pigmalion” jak i wpisany w poczet tragédies en musique „Dardanus”, to dzieła ukazujące warsztat i ponadczasowe wizjonerstwo kompozytora. Za ostateczny kształt inscenizacji tych…

26

Lis 2017

( niedziela )

18:00

Vivaldi koncertowo – Wstęp bezpłatny

Koncert  |  Kościół Rzymskokatolicki Pw. św. Antoniego Marii Zaccari ul. Sobieskiego 15, Warszawa

Kompozytor: Antonio Vivaldi

Vivaldi koncertowo W powszechnym mniemaniu Antonio Vivaldi kojarzony jest wyłącznie ze słynnym cyklem koncertów skrzypcowych Cztery Pory Roku. Pamiętać należy jednak, iż w dorobku kompozytora znajduje się ogromna ilość koncertów na przeróżne, niespotykane u innych kompozytorów, składy instrumentalne. Vivaldi do perfekcji opanował idiom gry skrzypcowej, stąd przewaga partii koncertujących właśnie w instrumentach smyczkowych. Był jednak…

Font Resize
Contrast