0

03

Paź 2017

( wtorek )

19:00

Requiem – W.A. Mozart

Koncert  |  Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, Warszawa, ul. Modzelewskiego 59

W. A. Mozart – Requiem KV 626  – dyrygent Paweł Kos-Nowicki G. F. Handel – Zadok the Priest HWV 258, The King shall rejoice HWV 260 – Ronald Corp         

05

Paź 2017

( czwartek )

19:00

La Cenerentola (Kopciuszek) – Gioacchino Rossini

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Łucja Kossakowska

Historia Kopciuszka, czyli „nagrodzonej dobroci”, wzrusza od lat pokolenia dzieci, rodziców i dziadków. Któż więc nie zna losów osieroconej dziewczyny, którą sprawiedliwy los z ubóstwa wynosi do pałacowego przepychu. Znacie? Czyżby? Czy zatem na pewno Kopciuszek miał złą macochę? A może złego ojczyma? Zgubił kryształowy pantofelek, czy raczej bransoletkę? Posłuchajcie Rossiniego i przekonajcie się, jak było naprawdę!

06

Paź 2017

( piątek )

19:00

La Cenerentola (Kopciuszek) – Gioacchino Rossini

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Łucja Kossakowska

Historia Kopciuszka, czyli „nagrodzonej dobroci”, wzrusza od lat pokolenia dzieci, rodziców i dziadków. Któż więc nie zna losów osieroconej dziewczyny, którą sprawiedliwy los z ubóstwa wynosi do pałacowego przepychu. Znacie? Czyżby? Czy zatem na pewno Kopciuszek miał złą macochę? A może złego ojczyma? Zgubił kryształowy pantofelek, czy raczej bransoletkę? Posłuchajcie Rossiniego i przekonajcie się, jak było naprawdę!

07

Paź 2017

( sobota )

19:00

La Cenerentola (Kopciuszek) – Gioacchino Rossini

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Łucja Kossakowska

Historia Kopciuszka, czyli „nagrodzonej dobroci”, wzrusza od lat pokolenia dzieci, rodziców i dziadków. Któż więc nie zna losów osieroconej dziewczyny, którą sprawiedliwy los z ubóstwa wynosi do pałacowego przepychu. Znacie? Czyżby? Czy zatem na pewno Kopciuszek miał złą macochę? A może złego ojczyma? Zgubił kryształowy pantofelek, czy raczej bransoletkę? Posłuchajcie Rossiniego i przekonajcie się, jak było naprawdę!

08

Paź 2017

( niedziela )

18:00

La Cenerentola (Kopciuszek) – Gioacchino Rossini

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Łucja Kossakowska

Historia Kopciuszka, czyli „nagrodzonej dobroci”, wzrusza od lat pokolenia dzieci, rodziców i dziadków. Któż więc nie zna losów osieroconej dziewczyny, którą sprawiedliwy los z ubóstwa wynosi do pałacowego przepychu. Znacie? Czyżby? Czy zatem na pewno Kopciuszek miał złą macochę? A może złego ojczyma? Zgubił kryształowy pantofelek, czy raczej bransoletkę? Posłuchajcie Rossiniego i przekonajcie się, jak było naprawdę!

12

Paź 2017

( czwartek )

19:00

Il barbiere di Siviglia – (Cyrulik Sewilski) – Gioacchino Rossini

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

Gdybyż doktor Bartolo był przystojny i młody, a urocza Rozyna zechciała go pokochać… Wtedy Beaumarchais nie miałby o czym pisać, a Rossini nie stworzyłby jednej z najsłynniejszych oper komicznych w historii. Ale na szczęście Bartolo jest stary i nieatrakcyjny, Almaviva piękny i czarujący, Figaro zaś – wystarczająco beztroski, by spleść losy bohaterów w błyskotliwie zwariowany ciąg nieporozumień i przebieranek. Wszystko w imię miłości!

13

Paź 2017

( piątek )

19:00

Il barbiere di Siviglia – (Cyrulik Sewilski) – Gioacchino Rossini

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

Gdybyż doktor Bartolo był przystojny i młody, a urocza Rozyna zechciała go pokochać… Wtedy Beaumarchais nie miałby o czym pisać, a Rossini nie stworzyłby jednej z najsłynniejszych oper komicznych w historii. Ale na szczęście Bartolo jest stary i nieatrakcyjny, Almaviva piękny i czarujący, Figaro zaś – wystarczająco beztroski, by spleść losy bohaterów w błyskotliwie zwariowany ciąg nieporozumień i przebieranek. Wszystko w imię miłości!

14

Paź 2017

( sobota )

19:00

Il barbiere di Siviglia – (Cyrulik Sewilski) – Gioacchino Rossini

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

Gdybyż doktor Bartolo był przystojny i młody, a urocza Rozyna zechciała go pokochać… Wtedy Beaumarchais nie miałby o czym pisać, a Rossini nie stworzyłby jednej z najsłynniejszych oper komicznych w historii. Ale na szczęście Bartolo jest stary i nieatrakcyjny, Almaviva piękny i czarujący, Figaro zaś – wystarczająco beztroski, by spleść losy bohaterów w błyskotliwie zwariowany ciąg nieporozumień i przebieranek. Wszystko w imię miłości!

15

Paź 2017

( niedziela )

18:00

Il barbiere di Siviglia – (Cyrulik Sewilski) – Gioacchino Rossini

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

Gdybyż doktor Bartolo był przystojny i młody, a urocza Rozyna zechciała go pokochać… Wtedy Beaumarchais nie miałby o czym pisać, a Rossini nie stworzyłby jednej z najsłynniejszych oper komicznych w historii. Ale na szczęście Bartolo jest stary i nieatrakcyjny, Almaviva piękny i czarujący, Figaro zaś – wystarczająco beztroski, by spleść losy bohaterów w błyskotliwie zwariowany ciąg nieporozumień i przebieranek. Wszystko w imię miłości!

26

Paź 2017

( czwartek )

19:00

DON PASQUALE – Gaetano Donizetti

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gaetano Donizetti
Reżyser: Jitka Stokalska

Don Pasquale Don Pasquale – opera buffa w trzech aktach autorstwa Gaetano Donizettiego, do libretta Giovanniego Ruffini. Premiera odbyła się 3 stycznia 1843 w Théâtre Italien w Paryżu. Obchody 50-lecia pracy artystycznej Jitki Stokalskiej Pół wieku piękna Mogła być niekwestionowaną gwiazdą reżyserii dramatycznej u naszych południowych sąsiadów. Jednak dzięki jej własnym wyborom zyskaliśmy postać wręcz ikoniczną dla polskiej sztuki. Jitka Stokalska, urodzona w…

27

Paź 2017

( piątek )

19:00

DON PASQUALE – Gaetano Donizetti

Cykl: 50-lecie pracy artystycznej Jitki Stokalskiej

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gaetano Donizetti
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Andrzej Sadowski

Don Pasquale Don Pasquale – opera buffa w trzech aktach autorstwa Gaetano Donizettiego, do libretta Giovanniego Ruffini. Premiera odbyła się 3 stycznia 1843 w Théâtre Italien w Paryżu. Obchody 50-lecia pracy artystycznej Jitki Stokalskiej Pół wieku piękna Mogła być niekwestionowaną gwiazdą reżyserii dramatycznej u naszych południowych sąsiadów. Jednak dzięki jej własnym wyborom zyskaliśmy postać wręcz ikoniczną dla polskiej sztuki. Jitka Stokalska, urodzona w…

05

Lis 2017

( niedziela )

18:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide” PREMIERA

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

08

Lis 2017

( środa )

19:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

09

Lis 2017

( czwartek )

19:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

10

Lis 2017

( piątek )

19:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

12

Lis 2017

( niedziela )

18:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

14

Lis 2017

( wtorek )

19:00

Jean-Baptiste Lully – „Armide”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Baptiste Lully
Reżyser: Deda Cristina Colonna
Scenograf: Francesco Vitali
Choreograf: Deda Cristina Colonna

Tragédie en musique w pięciu aktach z prologiem. Oryginalna francuska wersja językowa.   Historia sztuki operowej naznaczona jest kamieniami milowymi, formalnymi bądź warsztatowymi nowościami, które początkowo nieakceptowane przyniosły jednak rozwój sztuki. Takim dziełem jest „Armida” Jeana-Baptisty Lully’ego (1632-1687). To w niej kompozytor wprowadził rewolucyjny element środków artystycznego wyrazu – recytatyw z akompaniamentem instrumentalnym (recitativo accompagnato). Błyskawicznie znalazł…

17

Lis 2017

( piątek )

19:00

Jean-Philippe Rameau – „Pigmalion”/ „Dardanus” – acte de ballet PREMIERA

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Philippe Rameau
Reżyser: Romana Agnel
Scenograf: Marlena Skoneczko
Choreograf: Romana Agnel

Jean-Philippe Rameau, bodaj najdoskonalszy z melodyków francuskiego baroku, potrafiący frazami oddawać uczucia i kontekst operowej fabuły, dzisiaj słusznie uznawany jest za jedną z najważniejszych postaci swojej epoki. Zarówno actes de ballet – „Pigmalion” jak i wpisany w poczet tragédies en musique „Dardanus”, to dzieła ukazujące warsztat i ponadczasowe wizjonerstwo kompozytora. Za ostateczny kształt inscenizacji tych…

18

Lis 2017

( sobota )

18:00

Magiczne skrzypce – koncert kameralny

Koncert  |  Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

„Magiczne skrzypce”  Koncert kameralny. W programie koncertu słynne utwory skrzypcowe, m.in, Karnawał Wenecki – Nicolo Paganniniego, Oblivion – Astora Piazzoli czy Summer – Antonio Vivaldiego.

18

Lis 2017

( sobota )

19:00

Jean-Philippe Rameau – „Pigmalion”/ „Dardanus” – acte de ballet

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Philippe Rameau
Reżyser: Romana Agnel
Scenograf: Marlena Skoneczko
Choreograf: Romana Agnel

Jean-Philippe Rameau, bodaj najdoskonalszy z melodyków francuskiego baroku, potrafiący frazami oddawać uczucia i kontekst operowej fabuły, dzisiaj słusznie uznawany jest za jedną z najważniejszych postaci swojej epoki. Zarówno actes de ballet – „Pigmalion” jak i wpisany w poczet tragédies en musique „Dardanus”, to dzieła ukazujące warsztat i ponadczasowe wizjonerstwo kompozytora. Za ostateczny kształt inscenizacji tych…

19

Lis 2017

( niedziela )

18:00

Jean-Philippe Rameau – „Pigmalion”/ „Dardanus” – acte de ballet

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Jean-Philippe Rameau
Reżyser: Romana Agnel
Scenograf: Marlena Skoneczko
Choreograf: Romana Agnel

Jean-Philippe Rameau, bodaj najdoskonalszy z melodyków francuskiego baroku, potrafiący frazami oddawać uczucia i kontekst operowej fabuły, dzisiaj słusznie uznawany jest za jedną z najważniejszych postaci swojej epoki. Zarówno actes de ballet – „Pigmalion” jak i wpisany w poczet tragédies en musique „Dardanus”, to dzieła ukazujące warsztat i ponadczasowe wizjonerstwo kompozytora. Za ostateczny kształt inscenizacji tych…

26

Lis 2017

( niedziela )

18:00

Vivaldi koncertowo – Wstęp bezpłatny

Koncert  |  Kościół Rzymskokatolicki Pw. św. Antoniego Marii Zaccari ul. Sobieskiego 15, Warszawa

Kompozytor: Antonio Vivaldi

Vivaldi koncertowo W powszechnym mniemaniu Antonio Vivaldi kojarzony jest wyłącznie ze słynnym cyklem koncertów skrzypcowych Cztery Pory Roku. Pamiętać należy jednak, iż w dorobku kompozytora znajduje się ogromna ilość koncertów na przeróżne, niespotykane u innych kompozytorów, składy instrumentalne. Vivaldi do perfekcji opanował idiom gry skrzypcowej, stąd przewaga partii koncertujących właśnie w instrumentach smyczkowych. Był jednak…

08

Gru 2017

( piątek )

19:00

„Tango” opera wg dramatu Sławomira Mrożka – światowa prapremiera

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Michał Dobrzyński
Reżyser: Maciej Wojtyszko
Scenograf: Katarzyna Gabrat - Szymańska

Światowa prapremiera opera Michała Dobrzyńskiego – „Tango” wg dramatu Sławomira Mrożka. Na początku było słowo Światowa prapremiera opery Tango Michała Dobrzyńskiego opartej na dramacie Sławomira Mrożka w Warszawskiej Operze Kameralnej. Operowe libretto bazujące na poetyckim dziele, dramat, antyczny mit, biblijna przypowieść… Historia sztuki, w szczególności opery, dowodzi, że u zarania większości dzieł, ich uwertur, arii, ansambli, chórów,…

09

Gru 2017

( sobota )

19:00

„Tango” opera wg dramatu Sławomira Mrożka

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Michał Dobrzyński
Reżyser: Maciej Wojtyszko
Scenograf: Katarzyna Gabrat - Szymańska

Światowa prapremiera opera Michała Dobrzyńskiego – „Tango” wg dramatu Sławomira Mrożka. Na początku było słowo Światowa prapremiera opery Tango Michała Dobrzyńskiego opartej na dramacie Sławomira Mrożka w Warszawskiej Operze Kameralnej. Operowe libretto bazujące na poetyckim dziele, dramat, antyczny mit, biblijna przypowieść… Historia sztuki, w szczególności opery, dowodzi, że u zarania większości dzieł, ich uwertur, arii, ansambli, chórów,…

16

Gru 2017

( sobota )

19:30

W. A. Mozart na instrumentach dawnych – Alexei Lubimov, Hubert Rutkowski

Koncert  |  Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59

Wykonawcami odbywających się co miesiąc koncertów są soliści Warszawskiej Opery Kameralnej oraz zaproszeni goście, którym towarzyszy Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense grający na historycznych instrumentach i specjalizujący się w wykonywaniu muzyki zgodnie z wymogami stylu i dawnej praktyki wykonawczej. Koncerty prowadzą dyrygenci i instrumentaliści specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej….

17

Gru 2017

( niedziela )

18:00

Benjamin Britten – The Rape of Lucrece – występ specjalny Sankt-Petersburg Chamber Opera

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Benjamin Britten
Reżyser: Jurij Aleksandrow
Scenograf: Zinowij Margolin

Benjamin Britten – „The Rape of Lucrece”/ „Gwałt na Lukrecji” Tragedia muzyczna /z jednym antraktem/ Libretto: Ronald Dunkan na podstawie sztuki André Obey Premiera odbyła się 22 stycznia 2005 roku Spektakl odznaczony najwyższą nagrodą teatralną Sankt-Petersuburga „Zołotoj Sofit” 2006 rok   Reżyseria, inscenizacja  – Jurij Aleksandrow    Scenografia – Zinowij Margolin Kostiumy – Wiaczesław Okuniew Światło  –…

19

Gru 2017

( wtorek )

09:15

Cyrulik Sewilski – spektakl dla szkół na podstawie na podstawie opery Gioacchina Rossiniego – Opera Enter

Cykl: Opera Enter

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

Opera zasłużenie obecna w kanonie kultury europejskiej. Jej tytułowy bohater, Figaro, bywa ikoną kultury popularnej, jego imieniem nazywane są restauracje, salony fryzjerskie, a nawet gazety. Tematy z jego słynnych arii z oper Mozarta i Rossiniego bywają dzwonkami telefonów, są także obecne w reklamach. Skąd zatem wziął się ów Figaro? Jego postać stworzył w XVIII wieku francuski dramatopisarz Pierre Beaumarchais, a sławy przydali mu genialni kompozytorzy: Wolfgang Amadeusz Mozart w operze „Wesele Figara” i Gioacchino Rossini w „Cyruliku sewilskim”.

19

Gru 2017

( wtorek )

11:45

Cyrulik Sewilski – spektakl dla szkół na podstawie na podstawie opery Gioacchina Rossiniego – Opera Enter

Cykl: Opera Enter

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

Opera zasłużenie obecna w kanonie kultury europejskiej. Jej tytułowy bohater, Figaro, bywa ikoną kultury popularnej, jego imieniem nazywane są restauracje, salony fryzjerskie, a nawet gazety. Tematy z jego słynnych arii z oper Mozarta i Rossiniego bywają dzwonkami telefonów, są także obecne w reklamach. Skąd zatem wziął się ów Figaro? Jego postać stworzył w XVIII wieku francuski dramatopisarz Pierre Beaumarchais, a sławy przydali mu genialni kompozytorzy: Wolfgang Amadeusz Mozart w operze „Wesele Figara” i Gioacchino Rossini w „Cyruliku sewilskim”.

20

Gru 2017

( środa )

09:30

Cyrulik Sewilski – spektakl dla szkół na podstawie na podstawie opery Gioacchina Rossiniego – Opera Enter

Cykl: Opera Enter

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

Opera zasłużenie obecna w kanonie kultury europejskiej. Jej tytułowy bohater, Figaro, bywa ikoną kultury popularnej, jego imieniem nazywane są restauracje, salony fryzjerskie, a nawet gazety. Tematy z jego słynnych arii z oper Mozarta i Rossiniego bywają dzwonkami telefonów, są także obecne w reklamach. Skąd zatem wziął się ów Figaro? Jego postać stworzył w XVIII wieku francuski dramatopisarz Pierre Beaumarchais, a sławy przydali mu genialni kompozytorzy: Wolfgang Amadeusz Mozart w operze „Wesele Figara” i Gioacchino Rossini w „Cyruliku sewilskim”.

20

Gru 2017

( środa )

11:45

Cyrulik Sewilski – spektakl dla szkół na podstawie na podstawie opery Gioacchina Rossiniego – Opera Enter

Cykl: Opera Enter

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

Opera zasłużenie obecna w kanonie kultury europejskiej. Jej tytułowy bohater, Figaro, bywa ikoną kultury popularnej, jego imieniem nazywane są restauracje, salony fryzjerskie, a nawet gazety. Tematy z jego słynnych arii z oper Mozarta i Rossiniego bywają dzwonkami telefonów, są także obecne w reklamach. Skąd zatem wziął się ów Figaro? Jego postać stworzył w XVIII wieku francuski dramatopisarz Pierre Beaumarchais, a sławy przydali mu genialni kompozytorzy: Wolfgang Amadeusz Mozart w operze „Wesele Figara” i Gioacchino Rossini w „Cyruliku sewilskim”.

30

Gru 2017

( sobota )

10:30

ANGELINA – na podstawie opery „Kopciuszek” Gioacchino Rossiniego – Rodzine Poranki Operowe

Cykl: Rodzinne Poranki Operowe

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Łucja Kossakowska

„Angelina” to spektakl dla dzieci oparty na operze „Kopciuszek” Gioacchina Rossiniego.

Tytułowa postać to właśnie Angelina, biedna dziewczyna o niezwykłej dobroci. Jej historia przypomina losy bajkowego Kopciuszka. Angelina ma dwie okropne starsze siostry, chce iść na bal, w czym pomaga jej tajemniczy dobroczyńca.  Zakochuje się w niej książę, a na końcu Angelina zostaje księżną, przebacza siostrom i ojczymowi złe traktowanie.

30

Gru 2017

( sobota )

12:15

ANGELINA – na podstawie opery „Kopciuszek” Gioacchino Rossiniego – Rodzine Poranki Operowe

Cykl: Rodzinne Poranki Operowe

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Łucja Kossakowska

„Angelina” to spektakl dla dzieci oparty na operze „Kopciuszek” Gioacchina Rossiniego.

Tytułowa postać to właśnie Angelina, biedna dziewczyna o niezwykłej dobroci. Jej historia przypomina losy bajkowego Kopciuszka. Angelina ma dwie okropne starsze siostry, chce iść na bal, w czym pomaga jej tajemniczy dobroczyńca.  Zakochuje się w niej książę, a na końcu Angelina zostaje księżną, przebacza siostrom i ojczymowi złe traktowanie.

11

Sty 2018

( czwartek )

19:00

Gioacchino Rossini – „Il Turco in Italia” (Turek we Włoszech)

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Andrzej Sadowski

Gioacchino Rossini – IL TURCO IN ITALIA (Turek we Włoszech) opera komiczna w dwóch aktach, oryginalna włoska wersja językowa   Jedna z najbardziej wysublimowanych i zabawnych oper Gioacchino Rossiniego. Jej popularność rośnie w miarę upływu czasu a poszczególne błyskotliwe arie z słynną uwerturą na czele, przemierzają sceny świata ukazując artyzm sztuki włoskiego mistrza. W chwili…

12

Sty 2018

( piątek )

19:00

Gioacchino Rossini – „Il Turco in Italia” (Turek we Włoszech)

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Andrzej Sadowski

Gioacchino Rossini – IL TURCO IN ITALIA (Turek we Włoszech) opera komiczna w dwóch aktach, oryginalna włoska wersja językowa   Jedna z najbardziej wysublimowanych i zabawnych oper Gioacchino Rossiniego. Jej popularność rośnie w miarę upływu czasu a poszczególne błyskotliwe arie z słynną uwerturą na czele, przemierzają sceny świata ukazując artyzm sztuki włoskiego mistrza. W chwili…

20

Sty 2018

( sobota )

19:00

Música brasileira do século XVIII-XIX – Koncert muzyki brazylijskiej XVIII i XIX wieku

Koncert  |  Zamek Królewski

Kompozytor: José Maurício Nunes Garcia

Música brasileira do século XVIII-XIX / Koncert muzyki brazylijskiej XVIII i XIX    José Maurício Nunes Garcia (1767-1830)   Abertura em Ré Missa dos Defuntos. Requiem Ulissea. Drama eroico     José Maurício Nunes Garcia (ur. Rio de Janeiro, 22 września 1767 r., zm. 18 kwietnia 1830 r.) dyrygent, multiinstrumentalista, kompozytor. Utrzymywał się głównie z lekcji muzyki….

21

Sty 2018

( niedziela )

10:30

ANGELINA – na podstawie opery „Kopciuszek” Gioacchino Rossiniego – Rodzine Poranki Operowe

Cykl: Rodzinne Poranki Operowe

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Łucja Kossakowska

„Angelina” to spektakl dla dzieci oparty na operze „Kopciuszek” Gioacchina Rossiniego.

Tytułowa postać to właśnie Angelina, biedna dziewczyna o niezwykłej dobroci. Jej historia przypomina losy bajkowego Kopciuszka. Angelina ma dwie okropne starsze siostry, chce iść na bal, w czym pomaga jej tajemniczy dobroczyńca.  Zakochuje się w niej książę, a na końcu Angelina zostaje księżną, przebacza siostrom i ojczymowi złe traktowanie.

21

Sty 2018

( niedziela )

12:15

ANGELINA – na podstawie opery „Kopciuszek” Gioacchino Rossiniego – Rodzine Poranki Operowe

Cykl: Rodzinne Poranki Operowe

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Łucja Kossakowska

„Angelina” to spektakl dla dzieci oparty na operze „Kopciuszek” Gioacchina Rossiniego.

Tytułowa postać to właśnie Angelina, biedna dziewczyna o niezwykłej dobroci. Jej historia przypomina losy bajkowego Kopciuszka. Angelina ma dwie okropne starsze siostry, chce iść na bal, w czym pomaga jej tajemniczy dobroczyńca.  Zakochuje się w niej książę, a na końcu Angelina zostaje księżną, przebacza siostrom i ojczymowi złe traktowanie.

21

Sty 2018

( niedziela )

16:30

Koncert karnawałowy „W ogródku wiedeńskim”

Koncert  |  Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Koncert karnawałowy „W ogródku wiedeńskim” 21 stycznia (niedziela), godz. 16.30 Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie   Muzyka rodziny Straussów, pełne gracji walce, rozpędzone polki i gorące jak słońce węgierskiego lata czardasze, to wszystko wpisane jest w klimat karnawału. Muzyka taneczna, w swojej eleganckiej wersji pałacowych salonów, nigdy, jak właśnie w ten czas dochodzi…

30

Sty 2018

( wtorek )

09:30

Papageno – OPERA ENTER – Spektakl dla szkół oparty na operze Wolfganga Amadeusza Mozarta „Czarodziejski flet”

Cykl: Opera Enter

Cykl edukacyjny dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Jitka Stokalska

Sylwia Krzysiek – Pamina

Dariusz Machej – Papageno

Jacek Szponarski – Tamino

Olga Siemieńczuk – Papagena

Karolina Kowalczyk – Królowa Nocy

Dariusz Górski – Sarastro

Zwierzęta- Monika Gut, Justyna Piwnicka, Mariusz Karpiński

Michał Lisiewicz – skrzypce

Marta Ziarko – wiolonczela

Elżbieta Drozdowska – flet

Aleksander Teliga – fortepian

Narratorka- Natalia Leszczyńska

Prowadzenie warsztatów – Natalia Leszczyńska, Krystyna Bocheńska, Anna Kaźmierowska, Karolina Pluta

30

Sty 2018

( wtorek )

11:45

Papageno – OPERA ENTER – Spektakl dla szkół oparty na operze Wolfganga Amadeusza Mozarta „Czarodziejski flet”

Cykl: Opera Enter

Cykl edukacyjny dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Jitka Stokalska

Sylwia Krzysiek – Pamina

Dariusz Machej – Papageno

Jacek Szponarski – Tamino

Olga Siemieńczuk – Papagena

Karolina Kowalczyk – Królowa Nocy

Dariusz Górski – Sarastro

Zwierzęta- Monika Gut, Justyna Piwnicka, Mariusz Karpiński

Michał Lisiewicz – skrzypce

Marta Ziarko – wiolonczela

Elżbieta Drozdowska – flet

Aleksander Teliga – fortepian

Narratorka- Natalia Leszczyńska

Prowadzenie warsztatów – Natalia Leszczyńska, Krystyna Bocheńska, Anna Kaźmierowska, Karolina Pluta

31

Sty 2018

( środa )

09:30

Papageno – OPERA ENTER – Spektakl dla szkół oparty na operze Wolfganga Amadeusza Mozarta „Czarodziejski flet”

Cykl: Opera Enter

Cykl edukacyjny dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Jitka Stokalska

Sylwia Krzysiek – Pamina

Dariusz Machej – Papageno

Jacek Szponarski – Tamino

Olga Siemieńczuk – Papagena

Karolina Kowalczyk – Królowa Nocy

Dariusz Górski – Sarastro

Zwierzęta- Monika Gut, Justyna Piwnicka, Mariusz Karpiński

Michał Lisiewicz – skrzypce

Marta Ziarko – wiolonczela

Elżbieta Drozdowska – flet

Aleksander Teliga – fortepian

Narratorka- Natalia Leszczyńska

Prowadzenie warsztatów – Natalia Leszczyńska, Krystyna Bocheńska, Anna Kaźmierowska, Karolina Pluta

13

Lut 2018

( wtorek )

19:00

Wolfgang Amadeus Mozart – „La clemenza di Tito” PREMIERA

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Marek Weiss
Scenograf: Marek Weiss, Katarzyna Gabrat-Szymańska
Choreograf: Izadora Weiss

Nieśmiertelna żądza władzy Być może ciężar dzieła sprawił, że nie od razu zyskało ono należyte uznanie, dzisiaj plasujące je w gronie najwybitniejszych w dorobku Wolfganga Amadeusza Mozarta. Utrzymana w konwencji neapolitańskiej opera seria „Łaskawość Tytusa” naznaczona była już w dniu premiery. Król przybył na nią spóźniony o ponad godzinę (opera została napisana na zamówienie, by uświetnić obchody koronacji cesarza…

14

Lut 2018

( środa )

19:00

Wolfgang Amadeus Mozart – „La clemenza di Tito”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Marek Weiss
Scenograf: Marek Weiss, Katarzyna Gabrat - Szymańska
Choreograf: Izadora Weiss

Nieśmiertelna żądza władzy Być może ciężar dzieła sprawił, że nie od razu zyskało ono należyte uznanie, dzisiaj plasujące je w gronie najwybitniejszych w dorobku Wolfganga Amadeusza Mozarta. Utrzymana w konwencji neapolitańskiej opera seria „Łaskawość Tytusa” naznaczona była już w dniu premiery. Król przybył na nią spóźniony o ponad godzinę (opera została napisana na zamówienie, by uświetnić obchody koronacji cesarza…

15

Lut 2018

( czwartek )

19:00

Wolfgang Amadeus Mozart – „La clemenza di Tito”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Marek Weiss
Scenograf: Marek Weiss, Katarzyna Gabrat - Szymańska
Choreograf: Izadora Weiss

Nieśmiertelna żądza władzy Być może ciężar dzieła sprawił, że nie od razu zyskało ono należyte uznanie, dzisiaj plasujące je w gronie najwybitniejszych w dorobku Wolfganga Amadeusza Mozarta. Utrzymana w konwencji neapolitańskiej opera seria „Łaskawość Tytusa” naznaczona była już w dniu premiery. Król przybył na nią spóźniony o ponad godzinę (opera została napisana na zamówienie, by uświetnić obchody koronacji cesarza…

18

Lut 2018

( niedziela )

10:30

Papageno – spektakl dla dzieci oparty na słynnej operze Wolfganga Amadeusza Mozarta „Czarodziejski flet”

Cykl: Rodzinne Poranki Operowe

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Jitka Stokalska

Spektakl dla dzieci oparty na słynnej operze Wolfganga Amadeusza Mozarta „Czarodziejski flet”. Szlachetna, a momentami dramatyczna muzyka genialnego kompozytora wyraża porządek świata, ale także marzenie człowieka o miłości. Wesoły ptasznik Papageno szuka swojej Papageny, a książę Tamino szuka Paminy – córki Królowej Nocy, uwięzionej przez Sarastra. Dobro wygrywa walkę ze złem dzięki zaczarowanym instrumentom oraz…

18

Lut 2018

( niedziela )

12:15

Papageno – spektakl dla dzieci oparty na słynnej operze Wolfganga Amadeusza Mozarta „Czarodziejski flet”

Cykl: Rodzinne Poranki Operowe

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Jitka Stokalska

Spektakl dla dzieci oparty na słynnej operze Wolfganga Amadeusza Mozarta „Czarodziejski flet”. Szlachetna, a momentami dramatyczna muzyka genialnego kompozytora wyraża porządek świata, ale także marzenie człowieka o miłości. Wesoły ptasznik Papageno szuka swojej Papageny, a książę Tamino szuka Paminy – córki Królowej Nocy, uwięzionej przez Sarastra. Dobro wygrywa walkę ze złem dzięki zaczarowanym instrumentom oraz…

25

Lut 2018

( niedziela )

16:30

Wieczór z muzyką polską XX wieku

Koncert  |  Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Polska muzyka kameralna XX wieku, bez najmniejszej dozy przesady, należy do czołówki nie tylko europejskiej ale i światowej. Nie od dzisiaj również wiadomo, że właśnie w kameralnych formach, kompozytorzy osiągają wyżyny artystycznego kunsztu, a w transparentnych, wolnych od orkiestrowego przepychu utworach, tworzonych z myślą o kwartetach, duetach czy solistach z towarzyszeniem akompaniamentu, jak pod lupą…

11

Mar 2018

( niedziela )

10:30

Sprzedana narzeczona – Rodzinne Poranki Operowe

Cykl: Rodzinne Poranki Operowe

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Bedřich Smetana
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

  SPRZEDANA NARZECZONA spektakl przygotowany na podstawie znanej i lubianej na całym świecie opery komicznej czeskiego kompozytora Bedřicha Smetany  Akcja opery rozgrywa się dawno temu na wsi w Czechach. Zakochana para – Marzenka i Jenik – musi pokonać opór rodziców dziewczyny, niezgadzających się na ślub młodych. Jenik wymyśla zabawny i skuteczny sposób… Niedzielne poranki operowe…

11

Mar 2018

( niedziela )

12:15

Sprzedana narzeczona – Rodzinne Poranki Operowe

Cykl: Rodzinne Poranki Operowe

Dla dzieci  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Bedřich Smetana
Reżyser: Jitka Stokalska
Scenograf: Marlena Skoneczko

  SPRZEDANA NARZECZONA spektakl przygotowany na podstawie znanej i lubianej na całym świecie opery komicznej czeskiego kompozytora Bedřicha Smetany  Akcja opery rozgrywa się dawno temu na wsi w Czechach. Zakochana para – Marzenka i Jenik – musi pokonać opór rodziców dziewczyny, niezgadzających się na ślub młodych. Jenik wymyśla zabawny i skuteczny sposób… Niedzielne poranki operowe…

11

Mar 2018

( niedziela )

16:30

Koncert chopinowski – Marek Bracha i Warsaw Opera Quartet

Koncert  |  Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

KONCERT CHOPINOWSKI MAREK BRACHA I WARSAW OPERA QUARTET Cykl koncertów Warszawskiej Opery Kameralnej w stylowych wnętrzach królewskiej rezydencji. 11 marca 2018 16:30 ( niedziela ) KONCERT | Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie   Najbliższy koncert w ramach cyklicznych prezentacji Warszawskiej Opery Kameralnej w Pałacu w Wilanowie, dedykowany będzie dziełom Fryderyka Chopina. Jawi się…

17

Mar 2018

( sobota )

19:00

„Tango” opera wg dramatu Sławomira Mrożka

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Michał Dobrzyński
Reżyser: Maciej Wojtyszko
Scenograf: Katarzyna Gabrat - Szymańska

Opera Michała Dobrzyńskiego – „Tango” wg dramatu Sławomira Mrożka. „Tango” Sławomira Mrożka, jedna z pereł polskiego dramatu, to w swojej dwuznaczności, ponadczasowości materiał wręcz wymarzony do eksperymentu z formą i konwencją. Fakt, że do dzisiaj nikt nie podjął ryzyka przełożenia na język opery jest tyle samo zdumiewający, jak intrygujący. Nie bez znaczenia jest fakt, że specyfika…

18

Mar 2018

( niedziela )

18:00

„Tango” opera wg dramatu Sławomira Mrożka

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Michał Dobrzyński
Reżyser: Maciej Wojtyszko
Scenograf: Katarzyna Gabrat - Szymańska

Opera Michała Dobrzyńskiego – „Tango” wg dramatu Sławomira Mrożka. „Tango” Sławomira Mrożka, jedna z pereł polskiego dramatu, to w swojej dwuznaczności, ponadczasowości materiał wręcz wymarzony do eksperymentu z formą i konwencją. Fakt, że do dzisiaj nikt nie podjął ryzyka przełożenia na język opery jest tyle samo zdumiewający, jak intrygujący. Nie bez znaczenia jest fakt, że specyfika…

24

Mar 2018

( sobota )

19:00

Georg Friedrich Haendel – „Imeneo”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Georg Friedrich Haendel
Reżyser: Ryszard Peryt
Scenograf: Andrzej Sadowski

Georg Friedrich Haendel – IMENEO opera w trzech aktach, oryginalna włoska wersja językowa   Georg Friedrich Haendel wystawił Imeneo w 1740 roku w Londynie, jako przedostatnią operę w swojej karierze. Po latach prób dostosowania własnych utworów do zmieniających się potrzeb i upodobań angielskiej publiczności, powrócił w Imeneo do tradycyjnego włoskiego stylu, w którym był niedoścignionym mistrzem. Libretto opisuje historię miłosną,…

25

Mar 2018

( niedziela )

18:00

Georg Friedrich Haendel – „Imeneo”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Georg Friedrich Haendel
Reżyser: Ryszard Peryt
Scenograf: Andrzej Sadowski

Georg Friedrich Haendel – IMENEO opera w trzech aktach, oryginalna włoska wersja językowa   Georg Friedrich Haendel wystawił Imeneo w 1740 roku w Londynie, jako przedostatnią operę w swojej karierze. Po latach prób dostosowania własnych utworów do zmieniających się potrzeb i upodobań angielskiej publiczności, powrócił w Imeneo do tradycyjnego włoskiego stylu, w którym był niedoścignionym mistrzem. Libretto opisuje historię miłosną,…

06

Kwi 2018

( piątek )

19:00

Wolfgang Amadeus Mozart – „Così fan tutte”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Marek Weiss
Scenograf: Hanna Szymczak

Wolfgang Amadeus Mozart Così fan tutte KV 588 ossia La scuola degli amanti Tak czynią wszystkie, czyli szkoła kochanków opera buffa w dwóch aktach, oryginalna włoska wersja językowa Libretto – Lorenzo da Ponte

07

Kwi 2018

( sobota )

19:00

Wolfgang Amadeus Mozart – „Così fan tutte”

Opera  |  Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Kompozytor: Wolfgang Amadeusz Mozart
Reżyser: Marek Weiss
Scenograf: Hanna Szymczak

Wolfgang Amadeus Mozart Così fan tutte KV 588 ossia La scuola degli amanti Tak czynią wszystkie, czyli szkoła kochanków opera buffa w dwóch aktach, oryginalna włoska wersja językowa Libretto – Lorenzo da Ponte

08

Kwi 2018

( niedziela )

16:30

Koncert pasyjny

Koncert  |  Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Koncert pasyjny 8 kwietnia (niedziela), godz. 16.30 Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie Joseph Haydn -,,Siedem ostatnich słów Chrystusa na krzyżu”- na kwartet smyczkowy Giovanni Battista Pergolesi – Stabat Mater – wersja kameralna Nieczęsto wykonywane wersje kameralne dwóch arcydzieł muzyki pasyjnej. Tym razem w specjalnej instrumentacji na kwartet smyczkowy z głosem solowym. Obie kompozycje…

22

Kwi 2018

( niedziela )

18:00

Wydarzenie specjalne│Vivaldi – „Cztery pory roku” Giuliano Carmignola w WOK

Koncert  |  Zamek Królewski w Warszawie, Sala Wielka

ANTONIO VIVALDI  │  GIULIANO CARMIGNOLA  │  CAPPELLA GEDANENSIS Muzyka klasyczna – używając języka z definicji kolokwialnego – ma, podobnie jak rock’n’roll i muzyka pop, niekwestionowane przeboje. W tym gronie na szczycie znajdują się słynne „Cztery pory roku” Antonio Vivaldiego – ujęte w ramy cyklu cztery piękne koncerty skrzypcowe. W zasadzie każdy z zawartych w nich  tematów jest…

01

Maj 2018

( wtorek )

18:00

STANISŁAW MONIUSZKO – „NOWY DON KISZOT, CZYLI STO SZALEŃSTW” – SCENA MŁODYCH

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Krotochwila w trzech aktach, w oryginalnej polskiej wersji językowej, do libretta Aleksandra Fredry.  Moniuszko, pisząc muzykę do „Nowego Don Kiszota”, miał zaledwie 22 lub 23 lata, jednak można usłyszeć w niej już  zapowiedź takich oper, jak „Flis”, „Verbum nobile” czy nawet „Straszny dwór”. Historia rękopisu „Nowego Don Kiszota” Stanisława Moniuszki jest stosunkowo dobrze znana. Istotne znaczenie mają w tym względzie trzy następujące dokumenty: dziękczynny list Moniuszki…

02

Maj 2018

( środa )

18:00

STANISŁAW MONIUSZKO – „NOWY DON KISZOT, CZYLI STO SZALEŃSTW” – SCENA MŁODYCH

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Krotochwila w trzech aktach, w oryginalnej polskiej wersji językowej, do libretta Aleksandra Fredry. Moniuszko, pisząc muzykę do „Nowego Don Kiszota”, miał zaledwie 22 lub 23 lata, jednak można usłyszeć w niej już  zapowiedź takich oper, jak „Flis”, „Verbum nobile” czy nawet „Straszny dwór”. Historia rękopisu „Nowego Don Kiszota” Stanisława Moniuszki jest stosunkowo dobrze znana. Istotne znaczenie mają w tym względzie trzy następujące dokumenty: dziękczynny list Moniuszki…

03

Maj 2018

( czwartek )

18:00

STANISŁAW MONIUSZKO – „NOWY DON KISZOT, CZYLI STO SZALEŃSTW” – SCENA MŁODYCH

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Krotochwila w trzech aktach, w oryginalnej polskiej wersji językowej, do libretta Aleksandra Fredry. Moniuszko, pisząc muzykę do „Nowego Don Kiszota”, miał zaledwie 22 lub 23 lata, jednak można usłyszeć w niej już  zapowiedź takich oper, jak „Flis”, „Verbum nobile” czy nawet „Straszny dwór”. Historia rękopisu „Nowego Don Kiszota” Stanisława Moniuszki jest stosunkowo dobrze znana. Istotne znaczenie mają w tym względzie trzy następujące dokumenty: dziękczynny list Moniuszki…

13

Maj 2018

( niedziela )

19:00

Dmitrij Szostakowicz – wokalnie i kameralnie 

Koncert  |  Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

AGATA DEMBSKA-KORNAGA  mezzosopran   │   Warsaw Opera Quartet:  MICHAŁ LISIEWICZ I skrzypce, SŁAWOMIR TALACHA II skrzypce, ELŻBIETA PORĘBSKA altówka, MARTA ZIARKO wiolonczela  │  BILETY do nabycia na stronie operakameralna.pl oraz przed koncertem w Pałacu w Wilanowie.    

19

Maj 2018

( sobota )

16:00

Noc muzeów 2018

Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej, Al. Solidarności 76b

Noc Muzeów 2018 w Warszawskiej Operze Kameralnej 19 maja 2018 16.00 – 19.00 – atrakcje dla dzieci (malowanie twarzy, słodycze, spotkanie z Młodym Mozartem i ukochanym przez dzieci Duszkiem Babu w mozartowskim wcieleniu) 16.00 – 23.00 – Kiermasz płyt CD, kawiarnia 16.30 – 17.00 – Papageno. I część spektaklu według opery „Czarodziejski flet” W.A.Mozarta *…

Font Resize
Contrast